گروه جهادی انصارالزهرا(س)

گروه جهادی انصارالزهرا(س)

گروه جهادی انصارالزهرا(س)

حضرت امام خمینی(ره):
گمان نمیکنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین باشد.

حضرت امام خامنه ای (۵مرداد۹۵):
در اردوهای جهادی شرکت کنید، نگویید وقتمان تلف می شود. بهترین استفاده از وقت همین است.

#جهاد_ادامه_دارد

توزيع قلک هاي جهادی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بعد از آغاز ثبت نام اردوی جهادی مرداد ماه گروه انصارالزهرا(س)؛ برای تعدادی از جهادگران سوال و ابهامی بوجود آمد که آیا در این شرایط بیماری کرونا برگزاری اردوی جهادی کمکی به مردم مناطق محروم خواهدکرد یا برای آنها مشکل آفرین است؟

 

از مدت ها قبل در جمع گروه جهادی خودمان و حتی در سطح مجمع جهادگران گروه های جهادی کشور و تهران در مورد این موضوع فکر کرده بودیم که خلاصه خروجی آن را در اینجا بیان میکنم:

1- بیماری کرونا متاسفانه ماندگار و برخلاف تصور اولیه این بیماری حالا حالاها در میان ماست. باتوجه به این موضوع به نظر میرسه نمیشه کار محرومیت زدایی را تعطیل کرد. ممکن است خدای نکرده تا دوسه سال آینده این بیماری تداوم داشته باشد. آیا باید کلا سفر به مناطق محروم را و برطرف کردن مشکلات نیازمندان را حذف کنیم؟
 
2- شهر تهران به گفته رییس ستادکرونا استان تهران درحاضر در وضعیت بین سفید و زرد قرار دارد. اینجوری نیست که ما از وضعیت قرمز و حاد بخواهیم برویم به وضعیت سفید!
 
3- مجوز برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سفید را خود مسئولین سازمان بسیج با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا داده اند. اگر واقعا ایرادی به این موضوع وارد بود ستادمبارزه با کرونا اجازه نمی داد.
 
4- مردم منطقه هدف اردوی جهادی اینجوری نیست که با هیچ جایی ارتباط نداشته باشند. شهرستان کناری آنها یعنی تایباد وضعیت قرمزه داره. رفت و آمد و تردد عادی خود مردم هست. به مشهد و تهران و کل کشور. این نرفتن ما چه کمکی به آنها میکنه؟ جز اینکه اون مردم روستایی که آب شرب ندارند باز هم آب شرب نخواهند داشت و وقتی در صداو سیما میشنوند که برای محافظت از کرونا دست های خود رو بشویید، با خود میگن ما که آب نداریم و آن جهادگرانی که قراربود برای ما لوله انتقال آب بکشند هم نیامدند به منطقه مان!
 
5- اما نکته ی مهم در مورد برگزاری اردو اینکه ما با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی میخواهیم سفر کنیم. مانند اردوهای سابق نمی رویم. مثلا اسکان هامون مثل قبل متمرکز نیست. بچه ها به جمع های کوچکتر تقسیم میشوند. از طرفی رعایت فاصله گذاری و ماسک و داروهای طب سنتی و ... برای جهادگران الزامیه که حتی اگر خدای نکرده کسی هم کرونا داشت و علائمی نداشت باعث انتقال به فرد دیگه ای نشه.
 
6- الان حتی تالارها و رستوران ها و قهوه خانه ها هم باز شده اند! البته با رعایت پروتکل های بهداشتی. تعطیل کردن کار محرومیت زدایی منطقی نیست. ان شاالله ما هم با رعایت این پروتکل ها اردو را بدون مشکل برگزار میکنیم. توصیه حضرت آقا در دیدار با مسئولین قضایی کشور هم مبنی بر تعطیلی نبود، بلکه بر رعایت این نکات بهداشتی تاکید کردند که قطعا عمل خواهیم کرد.
 
7- حضور نیروهای جهادی با رعایت پروتکل های بهداشتی میتواند به توجیه کردن و آموزش مردم مناطق محروم برای رعایت نکان بهداشتی هم کمک جدی کند.

 

و من الله توفیق

ایمان ایرانی

مسئول گروه جهادی انصارالزهرا(س)

مسئول مجمع جهادگران تهران

  • ۹۹/۰۴/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی